måndag 14 maj 2012


Så var den här måndagen snart slut.
Hämtade Isak vid fem när jag slutade, åkte och handlade, det vart grillad kyckling, grönsaker & potatisgratäng till middag. Sen lek och film innan läggning. Trött kille, läggningen tog ungefär 2 minuter.

Efter det har Emelie varit här, vi har smidit lite planer och gått igenom packlistan till Rhodos, är ju bara nio dagar kvar nu. Känner mig som ett litet förväntansfullt barn på julafton!

Dessutom är jag ledig i helgen, så är bara 4 st jobbpass kvar innan en veckas semester,
hur bra är inte de?

Annars är de en jobbig period just nu, de är mycke grubblande, mycket som måste handlas och det är inte alltid en dans på rosor att vara ensamstående mamma och jobba 75 %, även om jag uppskattar den lediga tiden med min son så otroligt mycket. Finns inga pengar i världen som går att jämföra med honom, att få se honom utvecklas och följa honom, uppleva saker tillsammans och verkligen ta tillvara på tiden. Han är allt.
Men hur som helst, isak växer och växer, han är längst på sin avdelning på dagis av sina jämnåriga dagiskompisar. Jag kan inte förstå hur någon som äter så lite kan växa så mycket, och han har ju inga jättar till föräldrar direkt ;)
men jag är såklart glad att han växer som han ska.
Vi provade hans sommarkläder förra veckan.. det finns inte ETT enda par shorts han kan ha sen förra året, magen är för stor :P
Så det är något som måste införskaffas, en jäklans massa sommarkläder, och även vanliga långa byxor. Det är en ålder där de ska testas massor, leks massor, och lortas ner massor.
Småbekymmer egentligen.. lite kläder. Men just nu ligger de över mig till tusen,
och när man inte är helt okej, då blir allt så mycket värra, skärpning hos mig nu.

Imorgon är de tisdag och det betyder LEDIG!!




fina sommarkläder från Kappahl,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar