lördag 11 december 2010



Dagarna går så fort, men ändå så sakta.
Jag har en hemsk hemlängtan, samtidigt som jag vet att så fort jag kommit hem och fått krama om alla jag bryr mig om kommer jag längta i väg igen.
Jag har en gnagande känsla i mig, en känsla jag inte vet vart jag ska göra av
Jag saknar nå fruktansvärt, det fattas mig något
Och jag vet precis vad det är,


som jag skrev tidigare så har det varit en spännande dag,
varit och tittat på stor budda högt uppe på berget, sett stora segelbåtar som står strandade, klättrat och hoppat på stenar med hjärtat i halsgropen, livrädda att få se en orm eller något liknande. Djungel.

Som jag också skrev tidigare börjar jag lessna på ris och kyckling,
ikväll åt jag en pepparstek med pomfrites till, och sen en after eight glass till efterrätt
 på våran favorit cafe/restaurang.

Det ska bli skönt att komma hem till svensk mat. Lite sill och potatis vore inte helt fel just nu! :P
Det är 6 dagar kvar till julafton när vi kommer hem, och jag ska jobba alla dom 6 dagarna, till och med på självaste julafton, men bara tills kalle börjar, såklart.
Får man ha semester i tre veckor mitt i vintern så får man bita ihop sen.

hur som helst så är det underbart här, jag har inge värk i kroppen, ingen ångest och panik på morgonen när jag ska kliva upp, jag har varvat ner och värme är bra för min b12 brist, men värme är bra för det flesta människor.


Isak är så duktig, han sover när det är som varmast på dagen, han charmar alla som jobbar på hotellet och restauranger, han sitter så fint och bara tittar när vi åker moppe, han håller sig i strandkanten när vi badar.
och alla som har barn på två och ett halvt år, vet att det här inte är något man tar för givet :P

Han har sina små utbrott i bland, som alla barn.
Men jag är himla stolt över honom, hur duktig han varit och är på den här resan.
Hur han kan vara så liten men anpassa sig så bra ändå.

Idag låg han i sängen på hotellrummet och tittade på film med oss, plötsligt lyfter han sin hand och låtsas slår ett telefonnummer, sen säger han
 "hej bomas, tjenare, LÄGET? hejråpuss". och fortsatte sen att titt på filmen.
jag skrattade så tårarna rann, älskade skitunge

Nu ska jag sluta svamla, alla sover redan och jag borde göra detsamma,
imorgon blir det en heldag på stranden.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar