måndag 20 december 2010

JULSTRESS ?

Efter tre veckor i värmen trodde jag att jag skulle vara totalt utvilad,
men allting känns bara jobbigt med att vara hemma,
 jag är mera stressad än vanligt, och har en stor klump i halsen.
Haft det jätte bra på resan, men jag ska aldrig mera åka på semester i december.
Det är himla mycket måsten just nu.


4 dagar kvar tills julafton och jag har inte fått upp en endaste julstjärna, inte handlat klart julklapparna, och inte bakat nå julgodis eller gjort pepparkakshus, julen känns bara jobbig i år.
Speciellt när jag ska jobba julafton och julhelgen.
Har inte hunnit med och njutit av nerräkningen som man brukar.
Men ska försöka göra det bästa, för isak´s skull, som tjatar om tomten nu, varje dag

Chefen försökte muntra upp mig genom att ge mig ledigt hela jul och nyår nästa år,
något att se fram i mot iallafall :P


igår var jag ju hemma från jobbet. mindre roligt att behöva vara hemma en hel söndag, 24 timmars betald arbetstid som försvann som karensdag istället!
Men jobba men magsjuka går ju inte heller,
så idag har jag också varit hemma och vilat upp mig.


Imorgon är jag därimot ledig,
 Lillfis ska på dagis igen efter nästan en månadsledighet, jag ska på två möten på förmiddagen,
sen ska jag och Isak bocka av julgodis och pepparkakshus från listan iallafall :)


Hoppas att ni har en bra julvecka,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar