måndag 5 december 2011

måndag, ny vecka, nya bekymmer.


idag följde vi med fröken E till gävle, allt förutom de jag skulle ha kom jag hem med.En tokfin klänning hittade jag till mig själv iallafall, kors i taket!
Den kommer bli kanon till jul och nyår.

sen fick Isak baka med flera generationer med familjen Murberg, som han längat efter.
Så nu har vi fått fyllt upp skafferiet med pepparkakor igen. :)
Efter de har jag och isak varit på jakt överallt efter en julgransfot till en plastgran, utan resultat!!!
När mamma var här igår passade jag på att få hjälp att ta upp granen ur källaren, men när vi skulle sätta ihop den så fattades foten, och de finns tydligen inte att köpa separat?
de är så typiskt min otur.

vi avslutade kvällen här i soffan iallafall framför julkalendern.
Snart ska han i säng och jag ska ligga i soffan hela kvällen, förstår inte hur jag kan vara så sliten.
Inte jobbat så här lite på flera år, värdena hade stiget en del och ändå är jag mer trött än  någonsin?
gnällfia.

Ska bli himla skönt att få hem familjen Larsson/dalsäng, så dom får handskas med lilldraken ett tag :P
Gissa om jag ska ha sovmorgon på torsdag!!!

Annars så är isak väldigt snäll för att vara tre år, han är oftast fruktansvärt go.
Men jag tror treårs trotsen har slagit till på riktigt nu. Som sagt, han är som en liten drake som sprutar eld i mellan åt. Det bråkas och gnälls om allt, och vad man än säger så ska han säga imot, bara för att.Jag är så trött i huvudet i mellan åt. Men min mamma säger att de bara är en fas som kommer gå över och att de bara är att hålla ut, så jag försöker tro på de ;)
Tur att min riktiga isak kommer fram där i mellan åt, det där underbara charmtrollet!


känner mig nästan lite julig när jag sitter här och myser i min stora reklamtröja och röda mjukiströja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar