tisdag 30 augusti 2011

det är så fint att ha barn, man har något man är så förbannat stolt över jämt.




Idag har och christopher varit på treårskontroll +talkontroll med Isak, våran duktiga kille kunde inte bara orden på alla kort hon visade upp, han berätta i detalj hur man kan göra med dom, och hur de fungerar.
Han berättade att han oftast är en snäll och glad kille som lyssnar, men att ibland kan han bli "skitgrinig" :P
Ritkigt skönt att få svara JA när hon frågade om han slutat med blöja, napp och välling.
Han är en stor kille nu, han vet vad han vill, och de testas gränser hela tiden, som hon sa på bvc idag, treårs åldern är som en tidig pubertet, det händer mycket och det ska testat gränser med föräldrarna hela tiden.
Isak är ena sekunden så himla bestämd, och ska promt ha sin vilja igenom, och diskuterar gärna saken extra länge, bara för att se om vi ska ge efter, vilket inte händer, men han provar ändå.
Sen nästa sekund ska han sitta nära, klappar en på kinden, pussar och talar om hur fin man är, och ett ord som används flitigt är "ja mamma min lilla sötnos", det drar han gärna till med när jag är så där lagomt irriterad på honom i mellan varven :P
Annars är han väldigt lugn för att vara lite över tre år, som sagt, jag är stolt över mitt barn.
Och det kändes verkligen idag.
Hur stolt man blir när någon talar om hur duktig och go ens barn är, som tanten gjorde på bvc idag.
Isak är sneppet längre än "normalländgden" för en treåring (vad nu de kommer ifrån?) och ligger sneppet under "normalvikten" för en treåring, vilket är rätt normalt eftersom han inte har några biffar till föräldrar direkt ;)

haft en kanon start på den här veckan, sovmorgon med isak, en promenad med eve och isak på cykeln bredvid, lunch på stan, bvc och sen har jag jobbat fem timmar nu på kvällningen!
imorgon är jag ledig, morgonpromenad innan jag ska på ett möte,
sen ska jag och E hinna med valbo innan jag ska på helkroppsmassage, äntligen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar