tisdag 2 augusti 2011

jag har haft en barnfri ledig helg, vilket inte hänt på minst ett år, eftersom jag alltid jobbar den helgen isak är hos sin pappa. Så  jag funderade länge förra veckan på hur jag bäst skulle utnyttja den. Och kom fram till att sömn står högst upp på listan, så jag sov bort både halva lördagen och söndagen med gott samvete!
Hann även med Uppsala, shoppa och dricka lite vin med josse och eve.
En toppenhelg i det stora hela.

igår var de måndag och vi är inne i Augusti, jag ska vara i bageriet hela månaden och det känns jätte bra.
Började veckan med ett förmiddagspass, och avslutade kvällen på Castello med god mat och bra sällskap.

och snart är Isak hemma igen, saknade unge.



--


det har varit två riktigt tunga veckor, så många tårar som jag slösat nu har jag inte gjort av med på flera år.
Men livet går framåt, och det är bara jag som kan bestämma vad jag ska göra med det.
Jag borde vara glad för sanningen, det var ju den jag ville ha. Men ibland gör den förbannat ont.
Och även de som vägrar tala sanning, så kommer den komma fram tillsist. Och då kommer den slå tillbaka hårdare än någonsin.
Men nu vet jag iallafall att det kan inte bli värre, nu är de bara sikta på toppen och försöka ta mig igenom det här på bästa sett, jag är himla glad över de jag faktiskt har, det människor som håller i mig just nu.

man ska behandla andra som man själv vill bli behandlad.
Och det kan jag lova att jag ska göra, för ingen ska behöva känna så här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar