söndag 19 juni 2011

som jag skrivit tidigare, ett lugn har lagt sig,
och för första gången på mycket länge törs jag andas ut,
klumpen i magen är borta och har slutat trippa fram på tårna.
Saker och ting blir som de blir, jag har slutat oroa mig och spekulerar inte så mycket.
jag tänker inte försöka påverka det, eller lägga ner massa energi, den behövs till annat just nu.
vad som sägs och görs spelar ingen roll för mig längre. Jag har brytit vissa saker..
och hur det än är med allt, så tycker jag att vissa borde faktiskt skaffa sig ett liv, och ett jobb kanske,
fokusera på annat. För det har varit alldelles för mycket kaos de senaste månaderna.
Inte bara i min hjärna, utan runt omkring också

har fått mycket bekräftat senaste tiden, det behövdes verkligen, jag är gladare än på länge.
Det kommer bli bra, på ett eller annat sett, jag vet det.


--
Hur som helst,

i går var de 18 juni, vilket betyder att världens bästa unge fyllde tre år!mitt älskade lilla hjärta. Kan inte fatta att det är tre år sen jag låg där på bb och trodde jag skulle dö.
Tre år har jag fått följt honom, sett han utvecklas, växa upp och bli en självständig, bestämt liten pojke, han är numera ingen bebis utan en klok liten krabat som älskar livet och alla runt omkring sig, han visar känslor och har nog ett bättre ordförråd än vad jag har, och att få vara mamma till de här barnet är fantastiskt!
han gör livet värt att leva.
Han är ett mirakel, våran älskade Isak.

jag jobbar ju varje helg hela juni!!! (men bara en kvar nu)
Så på dagen var han med sin pappa igår och blev firad, när jag slutade vid tre åkte vi raka vägen hem till min mamma och pappa. Där isak och min pappa hade sitt gemensamma kalas, eftersom pappa fyller idag.

Det kom massor av folk, släkt, hans gudfar, vänner och nära & kära.
Han fick massor av paket, jätte fina saker.
Bla massa leksaker, bilar, tåg, riktig verktygslåda, sackosäck (?), presentkort, ny cykelhjälm, kläder, stövlar, och en sån här första mini datorn!
Och i veckan ska jag och isak åka och köpa en eldriven fyrhjuling till honom :)
Ska slänga in kort på allting sen, så fort vi landat hemma

Mamma och pappa hade fixat världens godaste bufé, också vart de tårta och kladdkaka!
igår kväll, efter jag lagt isak hemma hos mor och far,
och sagt hejdå till släkten så åkte jag till coromantgatan och umgicks med Satu, johan och Stophe en liten stund, tröck i mig lite god mat fast jag var mätt som aldrig förr, sen skjutsade jag dom vidare innan jag tog mitt förnuft till fånga och åkte hem och la mig brevid lillfisen hemma hos mamma och pappa :)

nu ska jag åka i väg och jobba mellan 7-15, den lilla ska få busa med sin mormor och morfar hela dagen så han var överlycklig.
eftermiddagen och kvällen, ska gå åt till mys och lek.

Imorgon är de ny vecka, och vi börjar inte den med ledighet som vi brukar, utan jag ska jobba hela dagen, och isak ska tillbaka till dagis efter nästan två veckor hemma, äntligen är prickarna borta!
en vecka kvar, sen är de 10 dagars semester som gäller. DET BEHÖVS NU.


idag är det även det en stor dag, vi ska prova plocka bort nappen helt och hållet nu.
Så ikväll kommer det bli en spännande läggning för min treåring!



och idag kommer även typ världens bästa hem också, skitbra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar