torsdag 6 oktober 2011

jag har hamnat i ett stadie där elaka komentarer och dumma påhopp inte tär längre.
Att folk påstår de ena eller de andra, eller försöker lura i andra att de är på ett visst vis, så kommer de alltid vara, ingenting man kan göra något åt.
Men börjar lära mig att hantera saker och ting, och gör inte allt för att bevisa motsatsen eller argumenterar i mot längre.
Det vore lögn att säga att jag inte bryr mig, men de kräver ingen energi av mig längre.Jag vet vart jag står, vad jag gör, vad jag tycker och tänker, och ingen kan sabba mitt humör med dumma påhopp eller elaka ord, jag är inte lika sårbar längre.

för de andra tackade jag nej till en resa i går som jag i hela mitt liv aldrig trodde jag skulle kunna säga nej till, med tanke på att jag för ett år sen kände mig som världens lyckligaste tjej när jag fick samma fråga.
Det kommer alltid vara jobbigt, eftersom de inte var så här de var tänkt.
Men till och med jag har accepterat att vi är där vi är, och att livet har gått vidare, hur hamnade vi här ?



just nu längtar jag efter vinter, snö och mys.
Måste vara nå riktigt stark i min nya medicin? Eller har de slagit runt på riktigt? :)



underbart att vakna och veta att man är ledig,
isak därimot har jag fått väckt efter 8 varje dag den här veckan för att åka till dagis, och idag när vi fick sova ut, då slår han upp ögonen klockan sju. galna unge! :P
Men vi låg kvar och tittade på harry potter och fuskade med frukost i sängen och myste!

 Visste att vi hade massa saker vi skulle med, men var skakig och låg hela förmiddagen,
men i stället för att vänta tills de gick över som jag borde, så hoppa jag i mjukiskläderna, och tog en långpromenad med isak i vagnen.
Åkte raka hem till mormor efter det, för äntligen är hon hemma, och kommer vara hemma i några månader. Det är roligt att ha en mormor som bara är 65 år, och hur häftigt är de inte att bli gammelmormor när man är 62? Himla glad att hon finns i våra liv, och har den orken hon har!


efter de åkte vi hem till jenny och barnen för lek och bus, vi stannade kvar på middag också, gjorde kycklingfile fylld med vitlöks & ört mjukost, och potatisgratäng.
Ungarna lekte som aldrig förr, och vi såg knappt till dom på flera timmar.
Jag hann som vanligt med att mysa lite med jackiboy också,
tur jag får låna lite grann när man inte ska skaffa flera själv än ;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar