torsdag 20 oktober 2011

idag har jag en sån där kallad skitdag.
Förkylning, huvudvärk och trötthet hänger över mig. Och dessutom är inte isak helt hundra och har växtvärk i sina ben så han sover oroligt om nätterna. Stryker och masserar, men jag minns själv hur de var när man var liten, så igår fick han lite alvedon och den här natten vart faktiskt bättre då.
Men de kunde varit mycket värre, så man ska inte gnälla,  men imorgon tänker jag/vi vakna pigga och krya :)

vi tog sovmorogn i morse, eller nu ljög jag, isak vakna klockan åtta. Men vi klev inte ur sängen för en halv tio, för de vart film och frukost i sängen. Slöa vanor, men är man ledig så är man.
Vi tog med oss någon betydelsefull och åkte till borlänge och kupolen!Isak fick ett par rejäla vinterskor, i märket viking, lika som förra året. Men i TRE STORLEKAR STÖRRE!!
Så nu har han overall, jacka & täckbyxor, rejäla vantar och mössa + skor med ull sula i till vintern.
Då borde en del av mig kunna slappna av? hönsmamma.

Sen fick han även ny lera, så de är vad vi har pysslat med här på eftermiddagen.Han är en riktig pysselkille, och de är skönt att allt inte behöver gå i hundratio hela tiden.
Nu ska de lagas god mat, sen ska den lille i säng och jag ska försöka få något gjort här hemma.
För innan den här veckan är slut kommer de finnas ett löpband här hemma och en ny säng + sängram.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar