måndag 24 oktober 2011

måndag och ny vecka igen.
isak och jag har haft åtta underbara dagar tillsammans, som vanligt!
Jag har bara jobbat tre utav dagarna, och då har han fått varit med nära och kära eftersom han inte är helt hundra, hängig och snorig som de flesta andra just nu, men sen är de samma problem som förut som spökar, och nu tänker jag inte avvakta längre, vill skicka en frisk unge till sin pappa senare idag.
Så sitter och väntar på att hälsocentralen ska ringa upp.

Vi har myst omkring här hemma hela morgonen och förmiddagen, ibland är de så skönt att inte göra någonting, det tycker isak också, då han kan pyssla och leka i fred med sina saker här hemma.

igår var vi först bort till vallhov och kramades med johanna som var på besök!
Sen vart de några timmar på ikea med hela familjen, herregud vilket kaos :)
Men tillsist kom jag hem med ny säng +  sängram, fick den ihopskruvad och den gamla tog lillasyster.
Vart tusen gånger bättre med en 160 säng, och fina sängramen.
ni ska få se hur de blev här hemma när de är klart.


efter de gick jag och isak över vägen och hälsade på min faster på jobbet, fick med oss en kycklingrulle hem som vi smaskade på, sen tog vi tag i isaks rum, nu när färgen äntligen torkat.
Bar in alla möbler, skruvade ihop nya möblerna, sorterade och fixade. Helnöjd isak = nöjd mamma.
Måste bara på jakt efter nya matta och gardin tills hans rum.
Sen blir de en tv åt honom i julklapp.

nu ska jag sluta yra, och fortsätta mysa med isak.
Känner mig som vanligt som en trasig påse när det är dax att lämna honom, men ikväll ska jag bjuda ut en kär vän som fyllt år, på middag. Så nu ser jag fram imot kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar