söndag 1 januari 2012

1 Januari 2012


isak snarka som aldrig förr vid tolvslaget i natt, och trots att det smällde som bara den utanför så verka han inte höra någonting. Jag somnade strax därefter jag också,
och det var väldigt skönt att vakna pigga i morse!!


Vi har varit i Kungsberg hela dagen idag, perfekt start på de här året!!
jag har inte stått på ett par skidor sen jag fick isak
(förutom två åk förra året i minsta barnbacken med honom.)
Så de var en riktigt skön känsla, svårt att förstå att jag en gång i tiden princip bort i dom där backarna och tränat/tävlat i skidor, både på hemmaplan, bortaplan och varit mycke på glaciärerna i Norge och åkt.
Det är så roligt att åka ju, och isak tycker de är jätte roligt så de är perfekt att kunna åka med honom :)

Hur som helst så började vi med några åk i barnbacken, med isak brevid hållandes i staven.
Men den lutar inte speciellt mycket och fick mest staka oss fram.

Så vi var in på shoppen och köpte en sele istället. Sen har vi kunnat åkt i lite större backar, med isak framför i selen. Det passade honom mycket bättre då han gärna vill vara fri, kunna allt och ingen som ska hålla i honom :P
balansen har han, så händerna på knäna och ploga är de som gäller!!
min duktiga lilla unge.

för första gången på ett bra tag har jag känt glädje och frihet idag!


Efter ett antal timmar är vi hemma igen, vi har badat och krypit ner i sängen framför Superhjältar, sett den filmen ett antal gånger nu, men inte slutet, så tänkte försöka se hela filmen nu :P

Ikväll blir de pizza och mys, jag är laddad för en ny vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar