söndag 1 januari 2012

sista dagen på 2011


idag är en sån dag jag inte borde skriva egentligen,
 har svårt att få ner hur jag känner och tycker och har en känsla av att de här inlägget kan bli en aning flummigt.

Vet inte hur jag ska sammanfatta de här året riktigt.
Det har hänt mycket, både bra och dåliga saker.
Jag har börjat lära mig att sätta ner foten och inte ta hur mycket skit som helst,
jag har lärt mig vad ordet skenhelig betyder, och jag hatar skenheliga människor!
jag har lärt mig att man MÅSTE till vara på de människor runt  omkring som verkligen bryr sig, och att man måste våga släppa in nya människor i sitt liv och sluta älta gammalt.
Jag har lärt mig att "en gång otrogen, alltid otrogen" verkligen är sant.


Min fina son har växt mycket detta år. Han är en förståndig liten pojke med ett väldans humör och hjärtat på rätt ställe. Vi har haft ett bra år tillsammans. Och jag älskar att få följa honom och se honom växa upp.



Nyårsafton för mig har inte varit någon bra dag de senaste åren. * för fyra år sen låg jag och kräktes hela dagen och nyårsnatten och var gravid i tredje månaden, vilket jag fick veta någon månad senare.

* För tre år sen hade jag och christopher precis separerat, jag låg hemma med magsmärtor och mådde pyton.

* För två år sen var jag och isak hemma hos mamma och pappa, blev bjudna på god mat och bara myste, jag hade precis tagit körkort och var taxi på nyårsnatten.


* För ett år sen hade vi precis kommit hem från thailand, jobbade på dagen och krockade sedan med mammas och pappas bil, allting fick en oväntad vändning. Alldelles för mycket drama!

Därför tycker jag (det går att lära en gammal hund att sitta), att högtider som denna ska firas med de man tycker mest om. Därför är jag himla glad att jag har fått haft isak hos mig detta nyår

!
Vi har blivit bjudna på jätte god mat av emelie, kockarna m.f i kungs.
Sen åkte jag och isak hem, kröp ner i sängen och tittade på hans favorit film.
Nu hoppas jag bara att de inte smäller allt för mycket vid tolvslaget så han får sova sig igenom det.
Ska bli så skönt att få vakna pigg i morgon och kunna ta till vara på dagen fullt ut,
för den ska vi spendera i Kungsberg med pulka åkning och skidåkning!!!


Det här året kommer bli spännande, jag ska börja plugga (distans), hitta en ny bostad, byta förskola till min son förhoppningsvis, åka utomlands, resa och göra massa utflykter, fortsätta träna mycket, pussa extra mycket på mina nära och kära och släppa människor in på livet, jag ska göra massa roligt med Isak och ta till vara på varje sekund jag får med honom!


jag känner mig fortfarande lite mosad, jag tycker inte att man får göra hur som helst mot folk. Att från en dag till en annan svänga helt, och byta ut folk när de dyker upp någonting annat, eller de inte passar sig längre.
man får inte låtsas visa känslor och bry sig, när man egentligen inte gör de.
För även om inte den människan har nå samvete och känslor i kroppen så finns de folk runt omkring som har de, som blir sårade. Men de blir vad man gör de till, och jag är fortfarande glad och stolt över mig själv att jag gjorde dom valen jag gjorde för tre år sen.
För, vissa människor kommer aldrig förändras. Och jag har än en gång fått bevisat att jag gjorde rätt.
God natt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar