söndag 15 januari 2012

Ny vecka!


Det har varit en riktig jobbig tid ett tag, människor som åter igen sviker, någon som inte får svika mera,
 och det tog tvärnit och allting vart väldigt tydligt,
de jag än gång älskade och satte i första hand, har hamnat långt bak nu,
jag ställer inte upp på de längre. Så nu vet ni.. de går faktiskt att lära en gammal hund att sitta!
Jag vill må bra, skratta och verkligen njuta av livet,
och de finns människor som får mig att må som en prinsessa, dom människorna håller jag hårt i nu!


Imorgon är de måndag, jag verkligen hatar måndagar ojämna veckor, för då åker isak till sin pappa.
Men de känns bättre än de brukar nu, för vi har haft en kanon vecka tillsammans med massa kvalitetstid och han behöver tid med sin pappa, och jag behöver tid för mig själv några dagar.
För jag har en förmåga att skjuta undan alla måsten när jag har isak hemma,
vilket jag sen får ta reda på när han åkt :P




Helgen har varit bra.
 Igår morse var vi på skridskoskola, isak tyckte de var lite läskigt med alla barnen överallt och han var bland dom minsta där. Men nu vet han hur de går till, så får se hur de går på lördag annars skippar vi de till nästa säsong. Är ju en rolig grej för att han verkligen vill lära sig åka skridskor, han vill helst kunna allting, men de gäller att komma i håg att han är faktikst bara 3 1/2 år!
Efter skridskoskolan hade vi en myseftermiddag/kväll.
Var till hemmakväll och hyrde filmer, till mig och isak och en hel del lördagsgodis.
Sen kröp vi ner i soffan och bara mös!

Idag tog vi en rejäl sovmorgon, sen har vi åkt skidor i Kungsberget heeeeeeeeeela dagen.Jag är så inponerad utav isak, vad fort de går att lära dom när dom när dom är små!
4:e gången han åkte nu och klarar båda knappliftarna själv och åker minsta barnbacken helt själv.
+ att han har åkt fram och tillbaka över backen hela dagen och svängt och svängt :)
Han är så lättsam, och de verkligen skiner om honom när han åker, och när han märker hur duktig han blir.
Om några veckor ska han få gå lite skidskola, sen kommer han vara en riktig skidkille!
Svårt att förstå att de är min trollunge som svischar fram där i backen,
det är en underbar känsla att vara stolt över sitt barn.

Min mamma, jag och isak har haft en toppendag, med korvgrillning och massa åkande.Och inte ett endaste pip från min trotsiga son!

Därimot ser jag inte fram imot träningsvärken som kommer finnas imorgon,
de tar verkligen att åka skidor med en treåring :P

som sagt, imorgon är de måndag.
jag och isak ska i väg och titta på en lägenhet, som jag hoppas är så bra som den låter!
Efter de ska vi mysa med vårat E och bjuda min pappa på en fika,
 innan han ska i väg till sin pappa, och då blir ska jag på ett kort personalmöte, lite shopping, leka frisör och sen bli bjuden på mat. Det kan bli en riktigt bra måndag.


Sen är de dagtidsjobb som gäller resten av veckan, behöver jag ens säga att jag är glad!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar