söndag 16 januari 2011

jag har en människa i mitt liv som känner mig utan och in,
hon som skäller på mig när jag gör fel, och som verkligen glädjs med mig när det går bra!
Det behövs inget prat egentligen, vi känner varandra så pass bra att vi kan avsluta varandras meningar och vet oftast vad den andre tänker genom bara en blick eller en min.
Att få ha henne  i mitt liv är inget jag tar för givet, det är något jag är så fruktansvärt tacksam över.
Att hon finns här, genom allt, för oss,  och vi för henne.
Jag skulle ge henne hela världen om jag kunde.


Den här fick jag i julklapp av henne,
som jag tjatat om en tallrikshylla, och nu har hon fixat en, målat den och gjort så fin.
Och på ena sidan sitter det en text, som betyder ´kom ihåg att leva´.
Nästan skrämmande hur bra hon känner mig.


Emelie Murberg, våran pärla.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar