söndag 9 januari 2011

Söndag.Jobbat hela dagen,
sen kom mamma och hämtade mig så har vi varit och hämtat hem min damsugare och lite saker.
Så nu vet  jag vad jag har att göra ikväll, storstäda!

Och jag kan inte sluta tjata om hur glad jag är över mitt schema,
att jag äntligen har ett fast rullande schema!
jag som tagit åt mig precis allt jag fått i 1 1/2 år nu,
det funkar ett tag, men inte i  längden. Ialla fall inte med småbarn.
Att inte veta om man kommer vara ledig eller inte,
att få till de med barnvakt, bil, skjutsning,  läggning, allt, på oftast väldigt kort varsel..
det går inte att ha någon framförhållning, och alla runt omkring blir drabbade.
Fruktansvärt glad att jag har sån fin familj, släkt, bästa emelie, vänner och annelie,
som ställt/ställer upp i vått och torrt när det gäller Isak.


nu vet jag att jag bara jobbar två kort pass den veckan jag har Isak, att det alltid är så.
hur underbart är inte det!!
vi kan planera saker mera och bara njuta.

Sen att jag kommer jobba som en dåre den veckan jag inte har honom,
det är en annan sak! :P



- - -

Isak och hans pappa var in och handlade på mitt jobb tidigare idag,
och gissa hur skönt det var för mammahjärtat att få krama om honom och höra han säga  "miiiiin mamma".


Så imorgon blir det jobb 6-17,
sen ska jag mysas med världens finaste lilla kille, hela veckan lång!!!

1 kommentar:

  1. Tack vännen :) sängen kommer från min syster och dom har köpt den på ikea för många år sen. Fanns en på blocket igår.

    SvaraRadera