måndag 7 mars 2011

Måndag, ny vecka, nya tag,
Men det var längesen jag kände mig såhär stark, eran förtjänst, tack för allt ni gör.


Isak är fortfarande lite sjuk, så han fick sova i min säng inatt,
sova mellan mina favoriter, det är underbart. tur jag har en stor säng.
Apropå det,  så borde jag ta fram symaskinen, sy in nya kläderna jag lagt i en stor hög, vika in all ren tvätt, städa undan alla leksaker och springa ett varv med damsugaren. MEN jag behöver inte skynda mig.
För vi är lediga idag!

jag är lite less på att jobba just nu, lite omotiverad och trött,
fast samtidigt är jag förbannat glad att jag har ett jobb,
ett jobb jag trivs med och att jag får jobba som jag gör!
Är ju isak vecka den här veckan, så då jobbar jag bara halvtid och får spendera massa tid med den här lilla fina killen.
jag vill ge han de, att han ska få så mycket tid som möjligt med mig, med sin mamma,
eftersom jag inte får ha honom hos mig jämt. Han är bara liten en gång, och det måste man ta vara på!!
Älskade lilla unge,

Älskar när han är hemma, att höra han tassa omkring,
få se hans vackra ansikte och känna hans mjuka kinder mot mina.
Han är ett mirakel, och att man kan vara så liten och ge så mycket är otroligt!
han älskar att visa alla runt omkring hur mycket han tycker om dom.
Han kan så mycket ord, och han kan sätta ord på känslor, han är så fin rakt igenom, och att jag får uppfostra honom, att han är mitt barn, mitt ansvar, mitt allt, det är helt fantastiskt!

Han håller på och tjatar ihjäl mig om emelie just nu,
så de är tur hon kommer hit när hon  slutar jobba, om några timmar.
Så de kan få leka och mysa lite, sen ska vi ta oss ut i friska luften, föresten vart är solen när jag är ledig?
Sen måste jag storhandla, för det är tomt. Hoppas Emelie vill följa med, det är mycket roligare då.

Och sen har jag lovat Isak att han ska få sin favorit mat till middag,
så ska försöka laga de till killarna,
kanske göra lite matlådor så jag slipper äta korv med mos på jobbet varje dag  och få ont i magen.

Nej nu svamlar jag mycket,
längtar tills johannes slutar, för jag skulle behöva en puss i pannan just nu.


Ringa lite samtal och fixa idag också, ett radhusköp vore ju faktikst inte helt fel nu.



HOPPAS NI FÅR EN BRA MÅNDAG.

Ett år sen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar