söndag 6 november 2011

Vaknade i natt av att det var ett jäkla liv här utanför, fulla killar som stod och skrek och slogs, och inte bara på varandra, utan även på mopeder, bilar och allt som var runt omkring. Bara eka mellan huset och var och varranan i närheten öppna dörren och undra vad de var frågan om, jag ringde tillsist polisen då de blev riktigt obehaligt när de började slå sönder rutor.
polisen var snabbt på plats, och därefter blev de tvärtyst.
Min jakt på hus blir inte direkt mindre när de händer sånt här. Respektlöst.

Så i morse var jag inte pigg när isak satte sig upp halv sex och sa, "vakna nu mamma, du fyller år."
jag mummla något om att de var mitt i natten och att han skulle sova en stund till, och de gjorde ungen, så halv nio vakna jag av en puss i pannan av ett övertaggat barn! :)
Det vart frukost i sängen och älskade lilla isak hade köpt paket till mig igår när han var med sin mormor, och slagit in & gömt helt själv. Så de kom han med så stolt till mig i morse.
Han kan han killen i mitt liv !!

vi baka lite och hade oss här på dagen,
och sen kom satu och jenny + elvin på fika, och sen resten av släkten + e och även s.
Så de har mumsats smörgåstårta hela dagen.
och jag gillar verkligen inte att fylla år, jag njuter inte av de som man borde, men de är mysigt att få samla nära & kära. sen fick jag även jätte fina presenter, och presentkort, så nu ska jag unna mig massa roligt!
Tack för de!


sen tog jag och isak med oss en bit smörgåstårta och for ut till storsjön för lite mys hos "svärmor" och jonny.
På vägen hem vart de mat från tzatziki,
innan vi bäddade ner oss i sängen och plockade fram godisskålen, mys framför bilar 2!
Kunde faktikst inte avslutat dagen på ett bättre sett.
Ska bli så skönt att få somna i tid, vakna pigg och utnyttja dagen till fullo i morgon. Se så jag skriver..
kanske är bra att fylla år endå, man blir ju klokare med åldern sägs de ?

idag vart de ännu tydligare att jag måste sluta ge av mig själv, när jag inte får något tillbaka, jag blir som en vandrande skal tillsist, jag orkar inte börja om varenda dag.

Imorgon blir de en pw med isak  i vagnen och sen en mysig ledig dag, med lite tur kanske vi får med oss våra vänner + barn på lek och korvgrillning i högbo ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar