onsdag 18 maj 2011

frugan har varit här ikväll, äntligen är hon hemma,vi har som vanligt smidit lite planer för den närmaste tiden, så nu är jag lite lugnare i hela kroppen.
och ska krypa ner brevid vackraste pojken i världen,
imorgon jobbar jag kväll,vilket betyder  sovmorgon, mys framför barntv och en lugn och slapp morgon och dag!
Enda vi måste göra är att städa av här hemma, och packa väskorna.
För fredag morgon då drar vi!


gjorde ju ett försök att färga håret mörkare för några månader sen, men det gick inge vidare.
Så nu blir jag nog ljus ett tag, iallafall under sommaren, då solen iallafall bleker det!
Men nu känns det som om det är mera naturligt, olika ljusa nyanser, så som jag är.
Därför är de svårt att hitta hår till, som passar, men duktiga Emma ska klippa och fixa de nästa vecka!
Så jag är super glad och lättad!!



var så glad för allt "bebis" hår börjat växa ut igen,
men så fort mina värden sjunker.. så är de inte bara tröttheten som slår till, utan mitt hår går av .
Det känns ändå skönt att folk talar om för mig att jag ser trött och sliten ut, för då vet jag att det syns hur man påverkas av den här skiten.
Jag har alltid varit liten, trött, klen och yr mellan varven, hela min uppväxt.
Skrevs in på barnklinken på mellanstadiet någon gång, och det var där allt börja,
alla spekulationer om att jag banta. Pga av dåliga värden och ingen viktuppgång.
Jag har sprungit på provtagningar och undersökningar sen dess.
Men inte för en jag var gravid i 35:e veckan, och svimmade av var och varran dag på jobbet,
 upptäckte man att jag hade b12 brist! Det skulle försvinna efter födseln och amning sa min läkare.
men det har hållt i sig och om en månad blir prinsen tre år, och mina värden har aldrig varit sämre.
Svensk sjukvård? eller är de bara så att det inte finns några svar?

Jag har fått min vilja igenom nu iallafall, trots att orsak inte är fastställd än så ska sprutor börja tas,
får jag upp mina värden till en rimlig nivå igen, kommer nog den där spralliga tjejen tillbaka.
Hon som skrattar åt sånt som inte är roligt,
som pratar alldelles för mycket, och som jag njuter av livet.

jag tror att allt hänger ihop. Lägger en pusselbit i taget, så får jag nog ihop allt tillsist.




Nog med svammel, på måndag ryker de här trollhåret



jag borde nog fixa skärpan.... en annan dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar