söndag 29 maj 2011

snart är de slut på den här veckan också,
helgen har varit  bra, trots att jag varit barnledig och jobbat!


Men i fredags hade jag isak hemma hela dagen,
på kvällen umgicks jag med fina vänner, innan jag kröp i säng i tid, då klockan ringde fem på lördag morgon.
Jobbade 6-15 igår, hem och bytte om och sen tillbaka till jobbet.
Där de var uppdukat och fint med långbord på våran "innegård", personalfest stod på schemat!
Det bjöds på grillat, massa alkohol och vi lekte helt galna lekar och lyssnade på bra musik!
Sällskapet var de bästa
, vilka härliga människor jag jobbar med, helt galna dessutom.
När dom andra drog ner på stan så åkte jag hem och sov, klokt val av mig,
åkte taxi till jobbet i morse halv sju!

Lite strul med personal osv idag har gjort att hela dagen har varit kaos,
tur var de kanske så jag inte hunnit känt efter hur trött jag egentligen är.

Efter jobbet kom Isak äntligen hem, underbart att få ha honom hemma,
ingenting går att jämföra med de, då känner jag mig hel!
vi har varit på morsdag fika hos mamma och pappa, myst och nu är de läggning för den lilla innan jag kryper ner i sängen (som fortfarande står i vardagsrummet), och tittar på bb veckofinalen!

min lediga måndag byttes ut mot förmiddags jobb i morgon, så sju ska jag befinna mig på jobbet i morgon, för att baka, tur det är så förbannat roligt :)

Den här veckan ska bestå av massa mys, fix och kvalitetstid med mitt barn.Mycket att tänka på, värden som är i botten och jag behöver vila.



Du får inte knacka på min dörr om du inte är beredd att komma in
Du får inte vandra på min väg utan att visa mig ditt mål
Och inte stjäla av min godhet för att fylla upp ditt hål .
Och du får inte riva mina murar Som jag omsorgsfullt har byggt
Om du inte skyddar mina drömmar så att jag kan somna tryggt.
 
Du får inte andas på min panna och inte få mig falla mer
Om du inte sen kan stå för all den oreda du ger
 
Men du får ta den tid du behöver för att förstå vad är det du vill
Du får be en bön att tiden du behöver räcker till
Och du får samla dina tankar så att två själar kan få ro
Och så att allting som vi lovade oss själva, kan få gro.
 
 
 
så här ser de ut hemma hos oss nu,
en nybadad unge och en mamma som inte ens kommit ur jobbarkläderna.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar