måndag 11 april 2011

jag har haft en bra måndag,
Trots att den började med en magsjuk unge.
tur han är så go och medveten, han är duktigare på att spy än mor sin.
Inga problem här inte, duktiga fina Isak.
Han är hos sin pappa nu, eftersom det är måndag idag.
Trodde nästan jag skulle bryta ihop där ett tag.

Men Staffan räddade mig, vi åt sallad, som jag längtat efter kycklingsallad, med vitlöksdressing.
och man kan ju undra när jag ska lära mig att jag inte får äta vitlöksdressing ?
jag tjatar på isak om mat, vad man får äta och inte, men endå gör jag tvärtom själv,
och nu får jag dessutom skylla mig själv att jag har ont i magen och ser ut som att jag är gravid.
Förhoppningsvis har det lagt sig tills imorgon,så jag slipper skrämma slag på någon.


efter det vart det en fika med mem, eller fika och fika, jag fick i mig en apelsin juice.
Men det var trevligt att ses en stund, behövligt.
Tanken var att jag skulle springa över till grannhuset efter det och umgås och sova med de fina tjejerna!
 Men jag har så ont upp i ryggen och i njurarna, imorgon måste jag nog ta och ringa farbror doktorn iallafall.

Tog ett alldeles för långt bad, tills mina tår var skrynkliga, knaprat värktabletter och legat med vetekudden på magen nu i hopp om att det skulle gå över.
Inget utav det funkade.
Så nu bäddar jag ner undan alla täcken och försöker sova i stället.
Personalmöte imorgon klockan 06.00, kan bli spännande.

Isak´s pappa ska vara hemma med honom imorgon iallafall, skönt för mitt mamma hjärta att veta.
Han måste krypa på sig fort nu, vet att han längtar efter dagis och sina kompisar där!

det var min dag iallafall, i stora drag, hoppat över vissa saker,  sånt som inte borde nämnas här.
Sov gott.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar