måndag 18 april 2011

Måndag,
Isak och jag låg kvar länge och kramades i morse,
innan vi tog oss ut till soffan med täcket och fortsatte mysa där framför barnprogram.

han sov nästan hela natten i sin nya säng iallafall, halv fem i morse  fick han krypa ner bredvid mig.

den här dagen har rusat iväg, vi har varit ute hela förmiddagen,
mötte upp johanna, ängla och lilla lova i stadsparken,
en massa lek, fika, matat änderna och pratat.. I SOLEN!
Barnen for fram där och lekte jätte bra, det var ritkigt trevligt, så de gör vi om snart igen.
Tänk att jag var med när lilltjejen sa sina första ord, tog sina första steg,
och nu blir hon sex år i sommar, det är inte klokt vad fort tiden går, det gäller att ta tillvara på den väl.

Isak och jag har ätit mat och myst ner oss i soffan, inväntar min andra halva som är på ingång.
Hon ska passa isak medans jag ska göra några fjuttiga timmar på jobbet,
sen är jag ledig i morgon och börjar inte för en klockan 5 onsdag eftermiddag igen.
Det kallas lyx,  i min värld.

annars så är jag skör, kan man säga så ?
känns som om jag skulle kunna gå sönder vilken sekund som helst,
jag har grävt ner mig i något jag trodde jag släppt för länge sen,
mina krafter och envishet är som bortblåsta, men jag antar att man måste  få känna såhär ibland.
men ibland börjar bli för ofta nu, tur vi går mot varmare och gladare tider

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar